مقایسه 3 کشنده برتر دنیا داف ، مان و بنز

در ابتدا مزایا و معایب کابین سه کشنده داف، مان و بنز و هم چنین کیفیت سواری و سیستم تعلیق آن ها مورد مقایسه قرار گرفته است و در قسمت دوم، به بررسی مشخصات دو کامیون اسکانیا و ولوو خواهیم پرداخت.

جدید ترین مدل داف که مدل xf است جدیدا به بازار وارد شده اما جالبه بدونید که چندان اختلاف زیادی با مدل قبلی داف ندارد. البته با نگاهی دقیق تر متوجه تغییرات جدید خواهید شد. داشبورد شباهت زیادی به مدل قبلی دارد؛ اما پنل های تعبیه شده، طراحی جدیدی دارند. بدین صورت که هیچ کدام از قسمت های مدل قبلی به داشبورد XF جدید نمی خورد. این شرکت هلندی، هم چنان اصرار دارد از کنسول بزرگ در قسمت میانی کابین به عنوان محل قرارگیری بخاری درجا استفاده کند. برندهای رقیب، برای قرارگیری بخاری درجا، محل دیگری را در نظر گرفته اند. همانند مدل های پیشین، یک داشبورد منحنی شکل روبروی راننده قرار گرفته است. این داشبورد، ظاهر زیبایی دارد و کار با نمایشگر آن ساده و خواندن نوشته ها از روی آن راحت است. سیستم چندرسانه ای داف، محل نمایش تصاویر دوربین ها نیز می باشد و اگر به آن یک iPod نیز متصل شده باشد، راننده می تواند از آن استفاده کند.

اگر با داف XF رانندگی کنید، متوجه تفاوت های کیفیت سواری آن با مدل های قبلی می شوید. عملکرد سیستم تعلیق XF در مقاسیه با کشنده های دیگر بسیار خوب است؛ اما در این گروه، تنها سیستم تعلیق ولوو FH بهتر از آن عمل کرد. کیفیت سواری و راحتی راننده در کشنده داف بسیار چشم گیر است. کابین داف بسیار کم صدا است و صندلی راننده نیز کاملاً قابل تنظیم است.

مان TGX Euro

 

کابین مدل XLX مان TGX بهتر از مدل قبلی شده است. پیش تر، در داخل کابین این کشنده، سیم کشی های نامرتب و کفپوش کمدها بی کیفیت بود که البته در مدل جدید، خبری از بی نظمی های این چنینی نیست. جالب است بدانید که کار با قفل کمدهای اتاق مان، هم چنان سخت است و با یک دست نمی توان آن ها را به راحتی باز و بسته کرد مخصوصاً در سرما که انگشت راننده هم سرد است؛ البته بعید است که راننده های کامیون از پس آن ها برنیایند!.

فضای کابین TGX برابر با ۸,۱۴۰ لیتر است که در این مقایسه، بزرگ ترین فضا را در اختیار دارد؛ اما این کابین اصلاً کاربردی ساخته نشده است. کنسول این کشنده که در کنار صندلی راننده تعبیه شده است و روی آن ترمز دستی و دکمه های کنترلی سیستم تعلیق قرار گرفته است، به اندازه یخچال، فضا اشغال کرده است. یخچال نیز به طور کامل زیر تخت جای نگرفته و قسمتی از آن به بیرون از تخت می آید. به عبارت دیگر، فضای ارزشمند کابین مان با وجود این کنسول و یخچال، گرفته می شود. دلیل درست جای نگرفتن یخچال در زیر تخت نیز وجود برآمدگی در کف کابین است که این برآمدگی نیز ناشی از محل قرارگیری فیلتر هوای موتور می باشد. درحقیقت، فضای زیر تخت مان TGX بسیار کم شده است و از این رو در این مقایسه امتیاز مهمی را از دست می دهد.

بنز اکتروس

بنز اکتروس مدلی است که جایزه بهترین کامیون سال ۲۰۱۲ را از آن خود کرده است. کامیون اکتروس اکتروس MP4 بیش تر از یک سال است که به بازار آمده و در جاده ها به خوبی شناخته شده است. همانطور که در نام این تیپ آمده است، این کشنده دارای کابین بزرگتری نسبت به دو تیپ سایز متوسط است. طراحی خاص آیرودینامیک این اکتروس باعث شده که فضای کمد های بالایی کم شود. یکی از نکات بسیار مثبت اکتروس، نحوه قرارگیری دو کشوی تعبیه شده در زیر تخت است. هریک از این کشوها درست همانند کشوهای کشنده داف فضای کافی برای جاگیری یک چمدان بزرگ را دارند. لازم به ذکر است، در کنار این کشوها نیز یک یخچال کاربردی و جادار قرار گرفته است.

برگرفته از سایت موتو دیزل motodiesel.ir

توسط مدیر سایت

کارشناس بازار کامیون

مهر 3, 1397 08:17